Inte en helt vanligt dag...

Gårdagen var annorlunda, både positivt och negativt.
 
      Min morgon började med att det började åska och blixtra. Sedan kom regnet som sen förvandlades till hagel och så regnade det pingisbollar från himmlen, läskigt men ändå coolt.
      När oväderet hade lagt sig så åkte jag till hästarna, leriga och blöta hästar var det ja! Assar som hade stått inne på förmiddan rullade sig direkt när han kom ut i hagen, han blev en grå häst... Rizzo som jag tog in när jag kom var jätteblöt, tur hade han haft flugtäcke på sig så han var inte hel grå.
      Vid 6 kom Lena och en kort tag där efter rymde två hästar från sin sommar hage, men vi fick in dom och såg sen att dom hade sparkat ner staketet, troligtvis för att dom hade blivit rädda av ovädret, dessutom fanns det ingen el på gården... Sedan var vi tvungna att tömma de två uteboxnarna, eftersom det hade regnat in där och det var för blött för att ha hästar där i.
      Där efter började jag och Lena kvällsfodra, vilket gick bra till en början. Men eftersom elen på gården inte fungerade, så fungerade inte heller deras vatten... så när vi skulle fylla vatten till de hästar som inte gick ute natt, (vilket var 7 hästar plus 2 föl) så var vi tvugna att gå flera omgångar till de tomma hagarna där det fanns fulla vatenkar, det blev mycket slit. Klockan blev 10 och vi var nöjda över att vi äntligen hade fyllt alla hästarnas hinkar till kanten.
      Jag kom hem helt död och nöjd, det enda jag gjorde var att äta sedan duscha, sen sov jag i min säng!
 
 
Hästarna | |
Upp