Don't get too attached, they say...

...It will hurt later, they say.
 
Men vi kan inte hjälpa att vi blir förälskade eller fästa vid någon person eller ett djur. Vi älskar dem av hela vårt hjärta. Vi ska inte tänka på vad som kan komma hända sen, men vi måste ha den tanken i bakhuvudet.
 
Inget ting är för evigt, inte ens du. Så tag vara på det du har Just Nu.
 
Jag har blivit rädd, rädd för att bli kär i en pojke, rädd för att tycka om ett djur för mycket, rädd för att bli om tyckt, rädd för att ha flera nära vänner. Jag vågar inte för att jag har lärt mig hur det kan sluta, varje gång det har slutat har det känts som om jag har gått i tusentals bitar, och varje gång jag har lagat mig själv igen så tappar jag ändå alltid bort en bit, den biten kommer aldrig tillbaka om jag inte letar. Men jag vågar inte leta, jag vågar inte heller hitta en ny passande bit. 
 
.
 
 
Text | |
Upp