Inte den vanligaste av dagar...

Vid 4 kom jag till stallet, och strax efter 5 kom regnet. Sen började det blixra och åska ganska rejält, efter ett tag dempade sig åskan och regnet, trodde vi...
För bara 30min senare, då klockan va runt 7 så slog blixen ner inte alls långt ifrån stallet, troligt vis i det stora elskåpet som ligger ca 30 meter bort från stallet. Så på 1 jäkla sekund kom blixen åskan smällen och stömmen gick på hela gården, så stallet blev helt mörkt och jag blev mer rädd en alla hästar, fyf*n va rädd jag blev, hahah sjukaste!
Jag å Lena stannade kvar för att hjälpa Jennie att kvällsfodra till alla hästar i mörkret, med pannlampor på huvet. Så ja, jag var inte hemma för ens efter 9. Och ja, detta var en mindre vanlig dag i stallet, men samtigt lärorik och rolig på sitt sätt!
Och jag som hade tänkt att fota hästarna idag, men så blev det ju inte, och det regnar än... Men nästa söndag ska jag både fota och rida! :)
 
Inte mycket att se på denna bild, man kan bara se hur jäkla mörkt det va istallet hela kvällen. 
 
Hästarna | |
#1 - - Pau:

omg hahah fett bra träning för dig att bekämpa din mörkräddhet hahah

Svar: haha, jo fast nä, skulle inte säga att det gjorde mig mindre mörkrädd. Men det var ju inte så hemskt, alla hästarna fanns ju där och Jennie å Lena :D haha
Rebecca Skogh

Upp