Ärligt talat.

Alla, alla i hela jäkla världen har komplex över något ting på sin kropp. ALLA har något som de inte gillar med sin kropp. Jag med! Jag rent ut av hatar mina fötter, och mina framtänder är senda, jag stör mig som fan! Men så mycket mer är det inte, för jag har lärt mig att gilla mig själv. Jag har lärt mig att förstå att jag är jag. Jag kan inte vara någon annan än mig. Och nu tänker du, "va kul för dig som tycker om dig själv så mycket", "detta är ju lätt för dig att säga", osv osv... Och jo det är jävligt kul att tycka om sig själv, faktiskt! Du måste testa, det är så jävla roligt! Det är lätt för mig att säga för jag har lärt mig, och har kämpat och jag har aldrig gett upp! 
 
Alla kan tycka om sig själva om de vill! Om man gillar att kämpa är det här fan inte lätt, men det är värt det! Börja med en sak, EN ENDA sak, på din kropp som bara du gillar, det kan vara vad som helst. Dina ögon, din rygg, din hy, dina lår, dina vader, YOU name IT! DIN LILLTÅ! Tänk efter, vad gillar du mest på dig själv, för det finns alltid något! Så ska du tänka extra mycket på just det. Tänk att t.ex dina lår är det du gillar mest, de alltid är snygga! Berömm dig själv för att du har fina lår, vaje dag så ofta som möjligt. Börja där, börja med något. Du behöver inte gilla hela dig själv på en gång för det kommer aldrig i hela världen att gå! Börja med något lite på dig själv, gilla det lilla extra mycket på dig själv, var stolt över det!
 
Jag själv började med mina ögon, för jag har alltid gillat mina ögon, och sedan mina öron för att de är små, efter det min rumpa, mina händer, mina läppar. Sen kommer det dagar när jag tycker hela jag ser ut som en hög med bajs, men det är okej. Jag håller fortfarande var vid det första jag gillade på mig själv, mina ögon. Sen går det bra igen.
 
Varför jag skirver detta är för att jag mår dåligt över att höra hur folk runt om kring mig klagar på hel sig, jag blir ledsen och det gör ont i mig, och jag kan nästan bli arg. Alla mår dåligt ibland, alla har komplex. Och jag säger inte att det är fel, för vår värld är så. Men jag vill att du ska förstå att det är lättare än du tror om du vill kämpa.
 
Att säga att "du är bra som du är" tycker inte jag man borde säga. För man kan fan bli bättre än hur man just nu är, man kan bli SJUKT JÄVLA AS BRA och inte bara bra. 
 
Och nej skönhet kostar inte pengar, eller jo ditt gymkort, men fan inget mer! Mat också, glöm inte maten, älska maten!
 
Du ska bli fett bra!
 
Text, Tänker & tycker | |
Upp