Uppdatering om mitt liv!

Det var ett tag sedan jag skrev nu, men jag blev sugen på att börja blogga mer nu igen. Det går ju att fota ute nu, då borde det gå att blogga lite mer!
 
Allting har gå upp och ner och uppåt igen. I höstas, tom i våras (februari) jobbade jag som vikarie/extraresurs på en skola i Täby komun. Efter många om och men så sa jag upp mig, pga att dom la för mycket på mig, och resultatet av det var att jag nästan gick in i väggen, panikångestattacker osv. Så ska det inte vara när det kommer till jobb, så att sluta var det enda alternativet, men nog om det!
 
Efter detta så tog jag det lugnt ett tag, sen började jag söka nya jobb, har nu sökt över 20 jobb, men än så länge inte ens en intervju, tyvärr. Pappa snäll som han är, har nu erbjutit mig att jobba som receptionist på hans tandläkarklinik, så från och med i maj ska jag jobba några timmar i veckan där.
 
Jag har nu börjat måla och tekna mer än någonsin, och det går superbra! Ska även söka till Beckmans designhögskola, efersom jag även tycker det är sjukt kul med design och reklam. Hoppas verkligen att jag kommer in! Då kan jag dessutom ha stor använding för min gymnasielinje jag gick!
 
Redan imorgon ska jag på börja en utredning för Bipolär sjukdom. Det tog mig 4 månader innan jag ringde till Prima (pga att jag ej vågade), sen tog det bara 4 dagar innan jag fick en tid, och nu har jag väntat i 2 månader på att detta datum ska bli verklighet. Det är så blandade känslor, men en stor lättnad. Ska bli skönt att faktiskt kunna få en förklaring på min stökiga, snurrande och väldigt roliga hjärna. Har även tänk ta å skirva som en "artikel" om just bipolär, eftersom min mamma är det och för att jag farcineras och undrar över den, och även för att jag kanske är det. 
 
Tänker också börja fota och lägga upp bilder på den jag målar/teckar här på bloggen, så den fylls med lite allt möjligt! Och självklart mer fotografier!
 
Just nu är jag trygg i mig själv, glad och har bra människor omkring mig som jag uppskattar och tycker om så mycket! Inom kort kommer lite bilder på lite konst, men sålänge ett litet smakprov på det jag målan/teknat och en selfie! 
 
 
Vardag | bipolär, bipolär sjukdom, blogga, bra människor, fotografi, glad, höstas, jobb, konst, måla, snurrig | |
Upp